10. maj 2010

mednarodna rastava bonsajev



Hotel Mons je bil prizorišče že 4. mednarodne razstave bonsajev. Priredil jo je slovenski bonsaj klub.
Podrobno poročilo o razstavi najdete na njihovi spletni strani.

Sam nisem niti vedel kaj bi pričakoval o te razstave. Na razstavo sem šel totalno brez idej in misli. Vedel sem samo da hočem iti in končno videti prave bonsaje.

Ob prihodu na prizorišče sem najprej videl prodajni prostor, kjer so prodajali posode, bonsaje in pred bonsaje. Na začetku malce prestrašen, da je to to. Ampak za vogalom nova soba, večja soba polna drevesc. Na koncu pa še kotiček kjer je več mednarodnih mojstrov prikazalo svoje veščine pri oblikovanju.

Vrnimo se v prodajni prostor. Kako lepo bi bilo kupit kakšen macesen ali pa kakšno drugo vrsto. Ja lepo, samo denarja pa nimam. Povprečna cena za srednje velik 350€. Potem pa meter visok bonsaj, če se ne motim bor, s super razvitim deblom in nerbarijem, cena da te na ret vrže, 2300€. Namesto enega rabljenga avta, kupiš drevo. :)

Razstavni prostor lepo urejen, vsako drevo je imelo tudi svojo majhno spremljevalno rastlino ali pa japonski zvitek ali kar oboje.
Ko se načudiš policam, si začneš ogledovati razstavljena drevesa. Včasih zgolj z očmi navadnega opazovalca, včasih pa z očmi izkušenega bonsajista. Ne vem od kje te oči. Ampak kot pravijo za vso umetnost, "vsake oči imajo svojega malarja". Ali vsaj nekaj podobnega. Vam bom primer pokazal s fotografijami. Zgornji iglavec je bil najlepši mojemu dekletu, zgornji listavec je najlepši po glasovanju občinstva, spodnji iglavec pa najlepši meni.

Bonsaji so bili različnih vrst, prevladovali so iglavci (ciporesa, bor, smreka, macesen, ...) med listavci pa bolj domače vrste (bukev, ruj, rešelika, hrast, ...).

Edino zaradi česar sem bil rahlo začaran je bilo dejstvo, da je bilo na mednarodni razstavi prisotnih zgolj štiri držav, vključno z gostiteljico.

Sem pa bil lastnik dosti lepšega ruja, kot sta bila razstavljena na razstavi. A mi je na žalost prehitro umrl.
Pred tednom dni sem se sprehodil po arboretumu v Volčjem potoku in si ogledal tulipančke in dinozavre. Poleg tega pa so imeli v prodajnem salonu tudi nekaj bonsajev. Ampak so se mi zdeli prav smešni. Saj so bili tanki komaj za debelino mojega palca in visoki dobrih 20cm. Tako da si človek prav z veseljem ogleda te mojstrovine.

2 komentarja:

  1. so bli več al manj iglavci?
    Uni ta prvi je pravi kjuti...:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Sm vejdla de se boš stinjla z mano... meni j bil tpravi tudi najtlejpši :)
    bem tudi uni k j zmagu ni bil švoh :) sam j pa listavc.

    OdgovoriIzbriši